Mitt första inlägg, hur gör man egentligen?!


Hej på er och välkomna till mig!

 
Jag kan börja med att presentera mig själv, jag heter Galia och lever med min fästman och hans dotter (varannan vecka) samt lilla bebisen i magen som beräknas komma om ca 8 veckor (20 jan 2018) 👶



Jag har hela mitt liv bott i Stockholm men då min kära har en dotter som har hela sitt liv i Norrtälje, så har vi beslutat att bo här tillsvidare. Jag har blivit lovad återflytt till Sthlm så fort bonustjejen känner sig trygg med att pendla helt själv fram och tillbaka mellan de två städerna. 


Den 18 augusti friade min kära till mig och lyckan var total och kändes som att ännu en pusselbit föll på plats i min värld. Dock så var jag mitt i graviditetens jobbiga period med värme och illamående så jag kunde inte riktigt ta till mig att han, med stort H, stod där på knä. Jag blev inte ens sentimental, såsom jag alltid föreställt mig bli osv utan lite besviken då jag hade velat vara åtminstone sminkad och lite iordninggjord när frågan ställdes. Det tog mig ungefär tio minuter att börja köra mitt fulgråt (Kardashian-style) och låta lyckan infinna sig.



Han är bedårande, jag vet 😍

Därefter började såklart hjärnverksamheten med:
vart ska vi gifta oss?
När?
Tema?
Färger?
Årstid?
Blommot?
Klänning?
Kyrka?
Iransk vigsel (jag är från Iran och tycker den typen av vigseln är helt magisk)?
Både och?
Vem gör maten?
Vem gör tårtan?
Vilka e bjudna?
Hinner jag gå ner mina gravidkilon osv...

Och dessutom så har jag arbetat med bröllop och hår i hela mitt vuxna liv så jag känner att det finns så mycket jag faktiskt vill göra själv och där jag inte kan förlita mig på andra, så vi har fattat beslutet att vi ska köra på budgetbröllop, dvs göra allt själva! Mer tidskrävande men så himla mycket roligare än att få allt serverat!


Så med allt detta sagt, så ska ni få följa med på vår resa mot ett fantastisk bröllop 💓

Kommentarer